måndag 30 maj 2011

Gunsta grupp 4 vecka 8

16-20 maj
Måndag morgon och det är den sista veckan med gruppen samt sista veckan för mig som arbetsledare på Grön Rehab. Denna dag var Mariannes dag med gruppen som vanligt, sista gruppsamtalet. Efter fikat städade vi upp lite och sa sen hejdå till varandra vid stationen som vanligt.
Tisdag och idag hade vi besök av Catrin Nilsson från Försäkringskassan samt Stig Karlsson från Arbetsförmedlingen. De var på plats för att få sina enkäter i fyllda för forskningssyfte. Alla satte igång direkt med papprena. Fikat togs vart eftersom deltagarna blev klara med sina uppgifter. När vi var klara städade vi upp i stugan för att senare fara tillbaka till stationen. I bussen pratades det mycket om vad som ska hända efter Grön Rehab tiden. Väl framme sa vi hejdå till varandra.
Onsdag och nu var dagen här som de flesta hade velat se långt, långt framåt i framtiden. Vi träffades vid Sportköket för att inta en god buffélunch som en avslutning på vår tid tillsammans. Alla satt och pratade och njöt av den korta men härliga tiden vi hade kvar med varandra. Det pratades om framtiden, praktiken och rädslan för det nya. När alla deltagarna hade fått sina kuvert med intyg och fotokompendium från tiden tillsammans i Grön Rehab gick vi ut för att säga hejdå till varandra. Jag vill tacka  Alla för de vackra och värmande ord Ni sa till mig om mig, de kommer jag att bära med mig länge i mitt liv. Ta vara på livet och vad den bär med sig till Er, var riktigt stola över Er själva Ni har så mycket att ge världen allihop. Jag vill tacka Alla deltagare som jag har haft med i mina grupper, Ni har gett mig så mycket och jag har växt som människa. Ta hand om Er och ha en underbar sommar Alla deltagare och läsare av denna blogg!