torsdag 14 april 2011

Gunsta grupp 4 vecka 3

 11-15 april
Fika
Måndag och vi är redan inne i tredje veckan med denna grupp. Marianne möte upp oss vid stugan, hon och deltagarna tog tag i samtalen med en gång. Jag dukade fram frukosten och fixade med kaffet och teet som vi skulle inta lite senare på morgonen. Medans jag höll på med mitt inne i köket hörde jag hur det diskuterades om olika saker i livet inne ifrån mysrummet. Skönt att höra att det är så många som är engagerade i sina liv trots att det ibland kan vara jobbigt att prata om det hela. Var stolta över att Ni har en sådan kraft inom Er och att Ni har tagit steget till en ny resa i livet. Efter dagens samtal tog vi bussen in till Västerås och sa hejdå till varandra nere vid stationen. 
Keramik

Tisdag och vädret var helt underbart. Kreativitet stod på schemat idag, det var Gudruns dag i hennes ateljé. Måste säga att jag var imponerad av Er entusiasm inför denna dag, en del hade funderat ordentligt på vad Ni skulle skapa, idéerna var många, en deltagare hade gjort egen ritning till sin kreation vilket imponerade på oss andra. Fikat slank ner snabbt, allt för att få komma igång så fort som möjligt med leran. Tyvärr så tog denna dag slut alldeles för, precis som förra gången vi var här. Efter att vi hade haft en kort paus och klappat Gudruns hund satte vi hos i bussen för färd till Västerås, väl framme sa vi hejdå till varandra.
Mätning
Onsdag morgon och det duggregnade lite grann när vi samlade oss nere vid stationen idag. Vi for till Björnön för inventering av dödved, alla var duktiga och hjälptes åt. Efteråt tog en del av deltagarna en promenad på 2,5 km och några stannade kvar och gjorde upp en eld för grillningen. Alla var vi hungriga när glöden var så där perfekt. Det pratades och skrattades åt en del skämt som kom upp. Vi alla tyckte att det var skönt i skogen idag, speciellt när regnet hade slutat, fåglarna kvittrade och skogen doftade gott. Många kände sig lugna och sköna inombords när vi satte oss tillrätta i bussen för en färd ner till stationen. Vi sa hejdå och önskade varandra en underbar helg med en massa gott redan idag eftersom jag inte kommer att vara med dem imorgon. Ta hand om Erik väl nu när han vikarierar för mig. Vill också önska alla läsarna en skön helg med en massa värmande solsken!