onsdag 14 december 2011

Gunsta grupp 6 vecka 8

5-11 december
Deltagarna har nu haft sin sista vecka i ”Grön Rehab” och deltagarna tyckte då att de ville avsluta sin tid med en gemensam avslutningslunch ute i Gunsta. På måndagen hackades det grönsaker, stektes köttfärs, samt rördes om och puttrade i grytorna, vilket resulterade i en härlig Chili Con Carne. Mycket gott och alla lät sig väl smakas under tiden samtalen pågick.
På tisdagen tog vi en kort utflykt till Vallby friluftsmuseum. Det rådde kalla och råa vindar medan vi promenerade runt bland djur och Vallby´s vackra omgivning. Av den anledningen, kändes det extra skönt att få gå in i värmen och ta sig en värmande kopp kaffe eller te och småprata om lite av varje. Ett besök i Vallby´s silversmidesbutik hann vi också med att njuta av, innan det var dags att bege sig hemåt.
Avslutningsdagen klev vi in med lite sorg i hjärtat i Gunsta´s stuga. Kladdkaka med pepparkakssmak, skriva utvärdering, utdelning av kursintyg och bilder från åtta veckor  ”Grön Rehab” fick avsluta vår tid tillsammans innan den sista färden gick mot Västerås station. Vemodigt tycker jag som kursledare.
Jag, Camilla vår samtalsterapeut och min kollega Gret-Lis samt alla andra i ”Vägen in” önskar alla ett stort LYCKA TILL på er framtida färd. Jag vill tacka för vår tid tillsammans och för den fina blomman jag fick av er.